Placki z sera z wiaderka

Placki przygotowałam z reszty sera, który został mi po przygotowywaniu ciasta. Są bardzo ciekawe w smaku, bardzo serowe, świetne gdy zechce się czegoś słodkiego.




Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
1,5 szklanki sera twarogowego z wiaderka (bez cukru)
1 jajko
szczypta soli
2 łyżki cukru pudru
olej do smażenia
cukier puder do posypania
Przygotowanie:
Wszystkie składniki przekładam do miski i mieszam dokładnie łyżką - ciasto ma być gęste i dość twarde (tak jak na zdjęciu - widać po łyżce). Rozgrzewam olej na patelni (średni ogień) i za pomocą dwóch łyżek wykładam placki, Lekko je spłaszczam i smażę po kilka minut z obu stron. Po usmażeniu przekładam ja na chwilę na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Przed podaniem posypuję placki cukrem pudrem.


                           

29 komentarzy:

  1. muszą być pyszne! Super pomysł na wykorzystanie resztek sera po serniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wiaderko zajmowało mi miejsce w lodówce i stwierdziłam, że muszę jakoś ten serek wykorzystać :)

      Usuń
  2. Czy zamiast serja z wiaderka moze byc np Danio lub zwykly twarog rozbity widelcem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek typu Danio będzie zbyt rzadki. Chodzi o twardy, gęsty ser, więc twaróg stanowczo będzie lepszy - warto porządnie go tym widelcem podusić, albo przez maszynkę przepuścić :)

      Usuń
    2. Robilam z serka danio waniliowego i tez wychodzą pyszne z tym ze 2 serki danio niepelna szklanka maki pszennej lyzka maki ziemniaczanej 2 jajka cukier waniliowy .zoltka mieszam ze skladnikami bialka ubijam na sztywwna piane i potem lacze skladniki

      Usuń
  3. Pychota Monika, zapraszam do dodania przepisu do tej akcji -> http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/zdrowsza-drozdzowka#fndtn-panel-aktualne

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają wspaniale, oj zjadłabym z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś należała Ci się królewska kolacja przygotowana przez kogoś :) Że też tak daleko mieszkamy, jadłabyś placki :)

      Usuń
  5. ...ależ one smakowicie wyglądają :) Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko :) Zjadłam tylko dwa, bo resztę pochłonął mąż. Smakowały najwyraźniej :)

      Usuń
  6. wyglądają pysznie. zjadłam teraz na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy z mascarpone da się zrobić, właśnie mi został w wiadereczku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakować będą na pewno, tylko mogą się różnić konsystencją. Może trzeba będzie dodać mniej lub więcej mąki.

      Usuń
  8. Zrobie napewno w weekend,wygladaja ymmmmmm...paluszki lizac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, jeśli znajdziesz potem chwilę, napisz jak Ci posmakowały :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Jaki ser Pani dała do tych apetycznych placuszków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam :) Może być każdy, ważne żeby nie był rzadki i żeby nie miał grudek.

      Usuń
  10. Wyglądają świetnie !Bardzo dobry sposób na zdrowszy zamiennik słodyczy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moj synek stwierdzil ze sa REWELACYJNE. Super przepis..dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie :) Bardzo się cieszę, że synkowi przypadły do gustu :)

      Usuń
  12. U nas mowilo sie serniczki. Polewalismy kwasna smietana wymieszana z cukrem. W sezonie swieze owoce

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne placuszki, zrobiłam na śniadanie. Smakują dzieciom jak i dorosłym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też skusiłam się na popełnienie tych placuszków :) Dałam szklankę mąki pełnoziarnistej i dwie szklanki sera z wiaderka, smażyłam cieńsze placuszki, wyszły bardzo dobre ze śmietaną i cukrem ;) Smażyłam na maśle klarowanym i bardzo fajnie formowało się je łyżką namoczoną w wodzie. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie spodziewałam się, że te placki robi się tak ekspresowo. Są super, nie przywierają do patelni. Puszyste, idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger